Onze werkwijze

Onze Servicedesk Leefomgeving kent een vaste werkwijze. Zodra uw gemeente dossiers bij ons belegt, maken wij eerst met u duidelijke afspraken over de behandeling van de dossiers. Afspraken over onder andere de werkwijze, doorlooptijd en (vaste) prijs. Daarna verbinden wij één van onze adviseurs  aan uw gemeente. Hij of zij zal de rol van procescoördinator op zich nemen. De coördinator zorgt ervoor dat de werkzaamheden voor de dossiers binnen ons team worden verdeeld op basis van de benodigde (juridische) expertise.

Ons team bestaat uit een combinatie van planologen, juristen en specialisten. Voor de afhandeling van de dossiers richten wij een serviceteam op maat voor u in. Daarbij kijken we voornamelijk naar de benodigde expertise en ervarenheid van onze adviseurs. Zo bent u ervan verzekerd dat de dossiers in handen zijn van de juiste deskundige adviseur met een zo efficiënt mogelijke inzet van de beschikbare budgetten.

De coördinator is het vaste aanspreekpunt voor uw gemeente over de voortgang van de dossiers, lokale (ambtelijke en/of bestuurlijke) afstemming en eventuele vragen. Wij nemen het hele traject voor u uit handen en ontlasten daarmee uw team.

Type dossiers

Planologisch advies

  • Conceptverzoek (voormalig principeverzoek)
  • Omgevingsvergunning (BOPA)
  • Wijziging omgevingsplan
  • TAM-IMRO omgevingsplan
  • Participatietrajecten

Juridisch advies

  • Anterieure overeenkomst
  • Handhavingsverzoek of -zaak
  • Bezwaarzaak
  • Beroepszaak

 

Servicedesk Leefomgeving biedt zekerheid dat dossiers professioneel worden behandeld tegen vooraf overeengekomen kosten. Vooraf is er duidelijkheid over kwaliteit en resultaat.